MMM Art

Art Circle

Portret - Klementina GolijaDelo - Klementina Golija - 01Delo - Klementina Golija - 02Delo - Klementina Golija - 03Portret - Klementina Golija - 02Delo - Klementina Golija - 04Delo - Klementina Golija - 05Delo - Klementina Golija - 06Delo - Klementina Golija - 07

Klementina Golija

Rojena 1966 na Jesenicah. Končala je Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani in diplomirala iz slikarstva na Accademia di Belle Arti di Brera v Milanu. Na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je leta 1993 zaključila podiplomski študij slikarstva pri prof. L. Logarju, leta 1995 pa še podiplomski študij grafike pri prof. G. Gnamušu. Študijsko se je leta 1990 izpopolnjevala v Bostonu in New Yorku in leta 1995 v Parizu v Cité Internationale des Arts. Doslej je imela preko kot petdeset samostojnih razstav, sodelovala je na več kot stopetdesetih razstavah doma in v tujini in za svoje delo prejela več domačih in tujih priznanj in nagrad. Ukvarja se s slikarstvom, grafiko in oblikovanjem. Živi in dela v Kranju.

~

Tankočutno ustvarjanje Klementine Golija je v okvirih modernističnega likovnega zapisa in kaže na subtilno slikarkino dušo, ki svet opazuje, sprejema, podoživlja, nato pa iz sebe razpre na slikarsko površino. Tu spregovori o nam vsem vidnem svetu in tistem, ki je del njene notranjosti.
Čeprav je nastala izpoved abstraktna, vsebuje aluzije na predmetni svet - iz nje se namreč izvijajo svojstvene podobe pokrajine, figure ali tihožitja.
Njena dela odlikuje konstruktivna risba, ki gradi podobe, v katerih so drobci stvarnosti sestavljeni v pomensko celoto in pretehtano kompozicijo.
Harmonijo oblik dopolnjuje barvna usklajenost. Paleta barv, ki jih uporablja, postaja vse bolj izrazita in odraža slikarkino čustveno naravnanost.
Včasih se zazdi, da Klementina Golija preveč odkrito, brez zadržanosti spregovori. Takrat se zateče h kolažu, s pomočjo katerega prikriva že naslikane površine, vnaša dodatno razgibanost in nove izpovedne učinke.
Njen tako zasnovani opus se je nadaljeval tudi na MMM ART - u, enem izmed številnih delovnih srečanj, ki se jih slikarka udeležuje. Bilo je v dneh okrog martinovega in v Medani, zato sta čas in kraj našla svoj, za Klementino tako značilen, likovni izraz tudi na slikarskih platnih, v obliki prefinjenih in lahkotnih, skoraj otroško igrivih, pa vendar likovno pretehtanih izpovedi.

~

Iz modernističnega, abstraktno zasnovanega zapisa Klementine Golija vedno znova prihajajo na površje detajli, ki aludirajo na realnost videnega. Slikarka je v Brdih s senzibilnostjo podoživljala čas jeseni in svojo likovno zgodbo utemeljila na prikazu rastlinskega lista. Pri ustvarjanju ji je zopet pomagal kolaž, s katerim je po zgornjem prostoru slikovnega polja lahkotno razporedila rastlinske liste. V spodnjem delu pa se je osredotočila na detajl, zabeležen s specifičnostjo Klementininega risarskega značaja. Črna, otroško igriva kontura je zarezala v barvne ploskve in delček izbrane motivne stvarnosti priklicala v novo, samostojno življenje. Za slikarkino vizijo je stopila resničnost, ki jo je utemeljila dominantno predstavljena struktura lista.
Na novo vzpostavljena realnost je prežeta z igrivostjo in bogastvom nasprotij. Slikarkino težnjo po dinamiki in vitalizmu pa »umirja« barvna harmonija. Paleta je svetla in nežna. Subtilne razlike v niansah izbrane barvne osnove razodevajo neizmerno razkošje. Prefinjeno tonaliteto pogojuje tudi uporaba papirjev različnih snovnih lastnosti. Avtorica jih poslikava ali doslikava. Včasih pa likovni svet sramežljivo pokuka skozi njihovo transparentno kopreno.

~

Akademska slikarka Klementina Golija v svojem likovnem besedišču združuje barvo, črtni zapis in kolažno tehniko z najrazličnejšimi papirji. Vse to subtilno poveže v nekakšen konglomerat, v simbiozo, iz katere izžareva slikarkina nežna, senzitivna notranjost. Tako nastale izpovedi razodevajo izrazit ženstveni karakter, njeno čustvenost in čutnost. Prisoten pa je tudi racionalni moment, ki ga slikarka prefinjeno vkomponira v svoje stvaritve v obliki črtnega znakovja in z njim v svojih modernističnih pripovedih ohranja stik z realnostjo. Črna kontura je nosilka konkretnosti, vendar preoblikovane. Preko njih spregovori videna realnost, ki je prepoznavna, a igriva in nekoliko otroško krhka.
Če črta predstavlja svet realnega, potem so čustva zajeta v barvni paleti. Na slikovni oder vstopajo nežne, optimistične, tople barve, ki se na trenutke celo žareče razživijo. Kot na modni pisti kažejo na slikarkina optimistična razpoloženjska stanja in ženstveno poglobljena razmišljanja. Pestra paleta pa zapoje v pravo harmonijo, iz katere je slišati tudi močnejše barvne naglase. Medanska barvna poezija je bila zaznamovana z rožnato, s katero je slikarka morda še bolj poudarila osebno noto svojih stvaritev.
Pomembno vlogo pri pripovedi pa vselej igra kolaž. Z njimi Klementina Golija na slikovno površino vnaša prefinjeno tonaliteto, subtilne razlike v niansah izbrane barvne osnove, bogato strukturo in zanimivo teksturo. Včasih s kolažiranjem papirjev odene svojo zgodbo v skrivnostno učinkujočo kopreno.
S tako zasnovanim slikovnim prostorom nam avtorica na dvodimenzionalni slikovni površini odpira poglede v nove prostore. Ustvarja iluzijo kamric, kjer za lazurnimi barvnimi nanosi in kolažnimi elementi začutimo slikarkine intimne globine.

Evropska unija

Projekt je pripravljen s finančno pomočjo Evropske unije v okviru programa Phare CBC Slovenija/Italija 2003

©