MMM Art

Art Circle

Portret - Zvest ApollinioDelo - Zvest Apollinio - 01Delo - Zvest Apollinio - 02Delo - Zvest Apollinio - 03

Zvest Apollonio

Rojen leta 1935 v Bertokih pri Kopru. Diplomiral je leta 1960 na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1964 končal tudi slikarsko specialko pri prof. G. Stupici. Svoja dela je predstavil na številnih samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini in zanje prejel številne nagrade, med drugim tudi Prešernovo nagrado za slikarstvo in Jakopičevo nagrado. Ukvarja se s slikarstvom, grafiko, kiparstvom, risbo, ilustracijo, likovno opremo, mozaikom in scenografijo. Živi in ustvarja v Portorožu.

~

Slike Zvesta Apolonia so vselej radožive, barvite, zaznamovane z vehementnostjo poteze, prežete z vitalizmom in neizmerno notranjo energijo. Preprosto – neukrotljive so, saj v njih avtor združuje osebno temperamentnost, čutnost in močan atmosferski naboj, ki avtorja nagovarja iz sveta realnosti. Takšni so tudi medanski pejsaži, ki jih je slikar sam poimenoval Strastni medanski pejsaži. V njih se v polnost bivanja povežeta vizualna stvarnost in avtorjeva duhovnost.
V plesu sproščenih, dinamičnih, odločnih, ritmično ubranih, neštetih slikarjevih potez se uteleša svet videnega in dobiva novo, osebno zaznamovano podobo. Barvna sled gradi slikovno površino, ustvarja odsev realnosti, po drugi strani pa motivno iztočnico razgrajuje, drobi, vodi v popolnoma nov predstavni svet, v katerem igra odločilno vlogo slikar sam, njegova zaznavanja, doživetja, razmišljanja, njegove želje in sanje... Iz neštetih potez se izvija predmetna stvarnost, a že v trenutku, ko jo zaslutimo, zopet ponikne in ostane le še njen duh, igra potez, ki so želele spregovoriti. Ne, dale so le čutiti tisto, kar je del zunanjega, očesu dostopnega, dopadljivega, kar daje ustvarjalni vzgib.
Čeprav Zvesta Apollonia označujemo kot slikarja (Pri)morja, ostaja njegova odprtost prisotna v najrazličnejših okoljih. O njih spregovori s prepričljivo in izvirno avtopoetiko. Zakonitosti morja, njegova stanja in reagiranja, ki se razodevajo v gradnji slikovnih površin, pa ga spremljajo tudi v nove, drugačne ambiente.
Stalne spremljevalke pa so tudi svetloba in barve. Pestre, živahne, celo žareče, lazurno ali pastozno nanesene, čiste ali prefinjeno popeljane v plemenito tonsko bogastvo vedno dajejo prostor beli, da med njimi odigra svojo vlogo. Z njo se uteleša svetloba, z njo nastaja skelet, okrog katerega slikar razporeja barvne partije. Z njo se še življenje slike dostojanstveno umirja.

Evropska unija

Projekt je pripravljen s finančno pomočjo Evropske unije v okviru programa Phare CBC Slovenija/Italija 2003

©